Skip to main content

REKLAMA I PROMOCJA W RADIU WARSZAWA

Przedsiębiorcy zlecający Radiu Warszawa kampanie reklamowe, audycje sponsorowane czy usługi nagraniowe nie tylko osiągają wymierny efekt sprzedażowy czy promocyjny, ale również wspierają rowój rozgłośni i realizację jej misji.

Więcej o usługach komercyjnych Radia Warszawa przeczytasz TUTAJ

Radio Warszawa jest członkiem Forum Niezależnych Rozgłośni Katolickich, zrzeszającego kilkanaście lokalnych katolickich stacji radiowych z niemal całej Polski.  FRNK jako podmiot wspólnie realizujący zlecenia reklamowe na terenie do 70% powierzchni Polski ma realną siłę oddziaływania na zachowania konsumentów.

 

 

KORZYŚCI PODATKOWE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

Przekazywanie środków na działalność użyteczną społecznie (w tym na rzecz kultu religijnego) nie tylko buduje wizerunek firmy i daje satysfakcję ze wspierania cennych inicjatyw. To także wymierna korzyść podatkowa. Ofiarowane kwoty można bowiem, pod pewnymi warunkami, odliczyć od dochodu i dzięki temu zapłacić niższy podatek do urzędu skarbowego.

 

Kto może skorzystać z odliczenia?

 

Podatnik CIT, który jest jednocześnie darczyńcą, ma możliwość odliczenia wartości darowizny od dochodu. Lista podmiotów, których obdarowanie uprawnia przedsiębiorców do pomniejszenia podstawy opodatkowania jest określona w ustawie o CIT. Takie odliczenie jest to dopuszczalne, między innymi, w sytuacji przekazania środków na cele kultu religijnego. To właśnie przypadek datków składanych na rzecz Radia Warszawa, które jest jednostką organizacyjną diecezji warszawsko-praskiej. Nasi Darczyńcy z biznesu mają prawo do takiego odliczenia, muszą jednak pamiętać o kilku sprawach, o których mowa poniżej.

 

Zachowaj dowód wpłaty!

 

Swój datek musisz udokumentować. Odliczenie darowizn, o których mowa w ustawie o CIT, stosuje się, jeżeli wysokość datku jest potwierdzona dowodem wpłaty na rachunek obdarowanego, a cel dokładnie określony.

Przykładowo, darowizna w przypadku naszej stacji powinna być opatrzona tytułem „cele kultu religijnego – Radio Warszawa”.

 

Ile możesz sobie odliczyć?

Odlicza się wartość faktycznie przekazanej darowizny, nie więcej jednak niż 10% dochodu. Jeśli przedsiębiorca wspiera więcej niż jeden podmiot to łączna kwota odliczeń darowizn nie może przekroczyć powyższego procentu dochodu.
Limit odliczenia jest wspólny z odliczeniami z tytułu darowizn na cele pożytku publicznego oraz honorowego krwiodawstwa.

Jeżeli przedmiotem darowizny są towary opodatkowane VAT, za kwotę darowizny uważa się wartość towaru plus VAT – w części przekraczającej kwotę podatku naliczonego, którą podatnik ma prawo odliczyć zgodnie z przepisami o VAT z tytułu dokonania tej darowizny.

 

… i czy musisz czekać na koniec roku?

 

Co do zasady, podatnicy ustalają podstawę opodatkowania pod koniec roku podatkowego i na tej podstawie odliczają darowiznę od dochodu. Należy jednak pamiętać, że dochód ustalany jest również podczas odprowadzania miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy. Jednocześnie ustawodawca nie wykluczył możliwości odliczenia darowizny już w deklaracjach zaliczki na podatek.

W zeznaniu rocznym (załącznik CIT-D) należy wykazać wartość przekazanej darowizny, wartość odliczonej darowizny oraz dane pozwalające na identyfikację obdarowanego.

Przedsiębiorcy, który myślą w wspieraniu naszej stacji i korzystaniu z przysługującego im odliczenia już w najbliższym rozliczeniu rocznym na dokonanie darowizny mają czas do końca roku.

(Podstawa prawna: Dz. U. 1992 Nr 21 poz. 86 USTAWA z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych)